måndag 29 november 2010

Sykul hela veckan lång

Igår var det premiär för mig att sy med Goa Gummor. Ett synnerligen trevligt sygäng som dagen till ära höll till i Göteborg pga reparationer i ordinarie lokaler i Skepplanda. Lite kortare för mig att köra denna gång alltså. Jag kan väl inte påstå att det var en av mina mest produktiva sydagar. Men jag hade jättetrevligt och fick klart trädgårdsutmaningen och ett pyttetäcke. Och så fick jag skurit några bitar till en duk som jag började på i somras (Good Fortune) och som vilat sen dess.

Symadame Gun som är en go gumma har utmanat/uppmanat till Afrika-täcke-sömnad. Jättebra initiativ för oss som har svårt att få tummen ur... Gun delade med sig av sitt tygförråd. Detta färgsprakande tygstycke föll på min lott. Nu hänger det bakom dörren på designväggen och väntar på lite inspiration. Jag har till februari på mig att tänka och sy klart. Känns nästan synd att skära i detta färgsprak. Får se vad det blir.
En till tyghög fick följa med hem. Det var en av tjejerna som gav tyger till ett pyttetäcke. Sött som socker! Man kan ju förmoda att det blir ett täcke som någon pytte-flick-förälder väljer... så småningom.
Jag har fått klart min "önskelista" till Födelsedagsklubben, där vi är 12 stycken som ska sy block till varandras födelsedagar nästa år. Nu på onsdag ska vi träffas och berätta om våra önskemål. Spännande! KM är bortrest, så jag har fixat barnvakt så jag kan vara med live, men det är väl säkrast att ha det nedskrivet om man får förhinder. Allt är hemligt, hemligt (åtmindstone fram tills onsdag) så inga mer detaljer avslöjas. Men jag kan väl säga så mycket att jag, efter mycket funderingar fram och tillbaka, gick på min första tanke. Blir nog bra :-) Får bara hoppas att mina medsömmerskor tycker det samma. Lite utmaning men mest bara kul, är min intension. 

Och så är det julavslutning med Lapphexorna på torsdag. Mycket kul syrelaterat i veckan alltså!
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar