onsdag 1 december 2010

Godsaker

Ett pyttetäcke har blivit klart idag. Det startade med några fina scrapsbitar i en "på-köpet-påse" från Lapphexornas Köpa-Byta-sälj-kväll, fortsatte med KM's avlagda skjorta och nu ser den ut såhär:
Pyttetäcken av kassakvitton av skjort-lappar och färgglada scraps.
Nästan som en liten godispåse, eller hur?

Och apropå godsaker; När jag funderade lite kring hur jag skulle sy Afrika-täcket, kom jag att tänka på några block som jag har från ett byte på Sysidan för några år sen. De har blivit liggande långt ner i en låda i väntan på bättre tider. Blocket heter Ditzy Donuts, vilket lite fritt översatt betyder "knäppa munkar" (såna där friterade man äter alltså :-) ) Kul att sy var det, har jag för mig. Hur som helst så plockade jag ihop några stycken och vips så har jag en topp till ett täcke. Ihopsytt ikväll, men det behövs någon ram för att få till det rätta måttet, så nu får den vila lite igen. Får se om jag får med Gun's tyg i detta täcke, annars får det bli två.
Vill ni se några fina täcken i Ditzy Donuts kolla in Hannes sida på Sysidan.
Ditzy Donuts - en Afrika-topp på gång

Var på Hemköp ikväll för att införskaffa lite inspirationsgodis till träffen med Födelsedagsklubben imorgon kväll. Men det fanns inget av den sort jag tänkt mig. Kanske hittar jag nåt bra imorgon, annars får det bli sockerfritt inspirerande.
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar