onsdag 22 december 2010

Trist? Javisst!

Ikväll har jag så äntligen tagit mig i kragen och fållat två dukar. Inte så svårt egentligen, men såååå svårt att hitta motivationen till att sy sånt trist. Det är ett IKEA-tyg med hus som jag köpt på metervara och så lakansväv att ha under för hustyget är lite tunnt. Eftersom jag använt dem på ett tidigare kalas (utan att fålla) fanns det lite vinfläckar som jag gärna ville ha bort till juldukningen. Och innan de åkte in i maskinen var det ju bäst att fålla. En och en halv månads ställtid. Konstigt det där att vissa saker tar enormt lång tid att komma till skott med, trots att göra själva grejen tar kort tid. Men jag får se det positivt. Att fålla en gardinlängd tog 2½ år....
Mindre trist är dessa mysiga förvaringar. Såg ni dem hos RaggedyOwl? Där finns även länk till beskrivning. Undrar hur lång tid det tar tills jag syr en sån? En tanke med dessa var tydligen att barnen ska lära sig att plocka upp efter sig. Jag har försökt leka "nu-stoppar-vi-tillbaka-alla-leksakerna-i-denna-korgen-leken" med Mr J, men han har hittills visat mycket svalt intresse. 

Kram Jenny
PS - fläckarna på dukarna gick bort, så nu hänger de på tork. Laddar för att stryka 8 meter duk... Skönt att jag har en deadline på fredag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar