torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Såja. Nu börjar julstämningen infinna sig... KM och jag har haft provsmakningsvickning av diverse hemlagad julmat ikväll. Mums!
Dan för dan... och dags att redovisa Trädgårdsutmaningen. Idéen var alltså att fotografera blommor i sin trädgård i slutet av augusti och låta sig bli inspirerad att sy nåt. Stort eller litet. Så här såg min trädgård ut i sensomras.




 

Jag valde "nåt litet" att sy. Det blev två necessärer. Mycket grönt, en del rosa, lite gult och så ett svart vinbär på varje :-) Sydda med 1" resp 1½" breda remsor. Måste erkänna, med viss risk att framstå som egocentrerad, att jag blev lite inspirerad av min egen väska som jag höll på att sy i samma veva. Det som inte syns på bilderna är en liten bladranka på kanten under dragkedjan. Jag är egentligen inte så stormförtjust i mönstersömmar (tycker ofta det kan bli lite too much), men här passade det fint tycker jag. Och så hade jag ju blivit med Aurora mellan det att jag sydde själva rutorna och sydde på dragkedjan.

Trädgårdsutmaning  2010. Sydd av remsor 1" o 1½".
Trädgårdsutmaning 2010. Sommar inne. Vinter ute.

Fotograferade necessärerna gjorde jag inte förrän i december. Lägg märke till trädgården i bakgrunden. Hade utmaningen börjat nu, hade det alltså blivit helvita necessärer med lite svarta inslag.

Passar på att önska er en riktigt skön och god jul. Hoppas ni får en perfekt mix av klappar, kramar och kalas!!

God Jul!

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar