lördag 11 december 2010

Älskling, det är ett vulkanutbrott i din lunchlåda!

Ta-dah! Här är min bentobox à la vulcano. Resultatet av Symadam Gun's utmaning. Vad säga? Kul att sy, det gick åt mer tyg än jag räknat med och jag skulle nog hoppat över vissa färginslag... Men ett vulkanutbrott erbjuder ju ändå värme och styrka. Och det är väl just det vi önskar de små bäbisarna som täckena sys till?   

Bento Box à la Vulcano. Kraft och värme till nån liten typ.

 Nu gäller det att ta tag i nästa steg; quiltningen. Eller så skyller jag lite på julen och gör nåt julstöks-aktigt istället. Äta pepparkakor t ex. Har bakat nästan löjligt goda skurna pepparkakor. Om jag fortsätter äta dem i samma takt som nu kommer jag att vara JÄTTEsnäll och JÄTTEtjock vid jul.
Kram Jenny
PS - BentoBox mönster finns här: http://sonnetofthemoon.blogspot.com/2009/01/bento-box-quilt-step-1.html. Jag gjorde mina mittrutor 5x5" och remsorna 2½".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar