fredag 19 november 2010

Vinnare av alla möjliga slag

När är man en vinnare? Ja, bara det att ha en hobby som man blir glad av är väl ändå en vinstlott?? Så alltså är vi lite vinnare alla till mans, vi i lappträsket. 

Oj, vilken respons jag fått på min djur-scraps-förfrågan. Jättekul! Tack alla goa quiltvänner runt om för ert engagemang och er tid! Känner mig som en vinnare. Det sägs ju att quiltare är ett generöst släkte och detta är väl ett tecken så gott som något. Så återigen - Tack alla ni som tar er tid att kolla i gömmorna. Oavsett om ni hittar något eller ej. Nu har jag att göra med mina hexagoner - hoppas det är bra på TV de närmaste veckorna (månaderna? åren?...).


Och så är det fredag lunch enligt min klocka! Dags att dra vinnarna i ge-bort-utlottningen. Jag måste erkänna att jag övergett tanken om att göra lotter, det blir ett väldigt pill med papperslappar (och jag föredrar ju de i tyg, eller i form av hexagoner...) så jag tog hjälp av random.org. Den drog 6 st nummer, och efter att ha stämt av era önskemål blev det såhär:
  1. Tyg Kaffe Fassett Lichen - Wivi (som strax blir ägare till sin första Kaffe-tyg-bit :-)
  2. Tyg Blommor på ljusblå botten - EvaM
  3. Tyg påskmotiv - Gunilla Kling
  4. Mönster - Gunilla Kling (vinst på 2 av 3 lotter alltså, kanske läge att köpa en Trisslott också?)
  5. Tyg Snögubbar - Angelica i Gammelstad
  6. Scrapspåse från Moda - Maja
Grattis till er alla! De flesta har fått sin nr 1 eller 2 önskemål, så jag hoppas ni får glädje av era vinster. Jag har Majas adress, men har ni andra lust att maila mig era adresser så postar jag inom kort. Maila på länken ovan.

Idag kör de igång en Scraps Mystery på Quiltville. Del 1 publicerades idag och så håller det på till juni nästa år. Låter spännande! Så har du lite gröna och rosa remsor hemma är det bara att köra igång. Del 2 kommer nästa fredag. På denna sida finns länkar till alla publicerade delar.

Ha en skön helg!
Kram Jenny

PS - kul att läsa önskningarna till quilt-tomten. Mer tid och ett hav av pengar kan väl vara lite knivigt, men en kul linjal och lite tyg borde nissarna kunna få till, inte sant? / DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar