måndag 22 november 2010

Okända djur

Du tror inte på det här eller hur? Men världen är full av okända djur (sjöng Olle Adolfsson, Beppe Wolgers text)

Även idag var det urkul att kolla brevlådan. Inte mindre än 6 mjuka goa kuvert med alla möjliga och omöjliga djur. Tack kära ni!!

När jag sitter och klipper ur lämpliga bitar, kan jag ibland inte låta bli att fundera över hur vissa tygdesigners tänkte den där dan när de designade vissa tyger?
Disco-grodor!
En anka som talar i telefon, nallar i rymden, igelkottar på skateboard och grodor på disco. Var får de alla idéer ifrån? Och hur ser resten av tygerna ut i den serien? Fniss!

Snack-sugna djur.

Alla djuren är hur som helst mycket välkomna hem till mig och strax blir de en hexagon. Verkar som om smittan spridit sig. Birgitta (som liksom jag, inte heller egentligen var så förtjust i vare sig hexagoner eller handsömnad) sitter även hon framför TV:n med hexagoner numera :-)

Vill ni se riktigt konstiga djur finns denna knepiga länk. Man kan ju fundera på hur de som gjort den tänkte, den där dan...   http://www.youtube.com/watch?v=tKHB7sS1b_4

Elisabeth, som är en av de som skickat mig djurtyg, ville ha följande i retur:
Nu har jag kommit på vad jag vill ha i stället – Gå in på http://www.freerice.com/ och träna några engelska glosor eller gissa på tavlor eller nå’t. För varje rätt svar så skänker du 10 grains ris till fattiga. Freerice är en reklamfinancierad sida som drivs av FN för att samla in mat till fattiga och det kostar inget att svara på frågorna.
Bra initiativ, Elisabeth! Självklart har jag besökt och spelat. Fick faktiskt ihop en hel del ris - och blev lite klokare på kuppen. Prova du med!

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar