tisdag 16 november 2010

Djur-jakt. Scrapsbyte, anyone?

Den där idén om att ha ett maximalt antal lådor för grejer igång för att få bättre fokus och kanske få något helt klart, har inte gått så bra hemma hos mig... Härom kvällen var det filmkväll och då började jag handsy hexagoner. Köpte mallar för ett tag sen hos Pia på Quiltstudion som var 1” (på kortsidan). Det blir djurtema. Tanken är att ha ett djur på varje hexagon och att ha två likadana hexagoner av varje tyg. Det ska bli ett mystäcke som man kan hitta på berättelser kring eller köra ”öppet Memory” med (typ: var är den andra katten?). Efter att jag började insåg jag två grejer:
  1. det går åt en himlans massa mallar när man väl fått upp farten
  2. jag har betydligt färre djurtyger än vad jag trott
Djurhexagoner - så här långt. Mallar 1" (på kortsidan)
Idag har jag varit hos Pia och köpt fler mallar så punkt 1 är tillsvidare åtgärdad. Även några nya djurtyger inhandlades, men jag behöver fler. Tänkte höra om någon är sugen på ett litet scrapsbyte? Du kanske har någon liten bit djurtyg som ligger och skräpar och vill byta till något annat? Jag är intresserad av alla djurtyger men med två förbehåll: själva djurmotivet (eller åtmindstone merparten av djuret) behöver rymmas på en hexagon som är 1” på kortsidan (ca 1 ¾” på diagonalen) och jag behöver två av respektive motiv. Maila mig på e-post-länken ovan med dina bytes-önskemål om det låter intressant, så får vi hoppas att jag har vad du vill ha! 
Kram Jenny
PS – du har väl inte missat att det pågår utlottning här? Se gårdagens inlägg.

Resultatet av dagens djurjakt.
Och så lite pirater och Kaffeblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar