söndag 14 november 2010

Inlägg 51: Ge bort - utlottning

Okidoki. Efter att alldeles nyss passerat 50 inlägg passar det väl bra med en utlottning? Reglerna är inga konstigheter:
  • Skriv en kommentar och ange också vad du helst vill vinna. (t ex: 6, 1, 4, 3, 5, 2 där första siffran såklart motsvarar den vinst du helst vill ha) = en lott.
  • Berätta om utlottningen på din blogg och länka hit = en lott.
  • Låt oss också veta vad du önskar dig av quilt-tomten? = en lott.
Upp till tre vinstchanser per person, alltså. Vinnarna drar jag på gammalt och beprövat lotter-i-en-burk-manér på fredag eftermiddag, så var med och tävla fram till fredag lunch (som jag tycker är vid 13-tiden).
Vad ligger då i potten? Jag har rotat runt i högarna och det blev 6 grejer som får flytta härifrån.



  1. Tygbit Kaffe Fassett Lichen (lav). Brunt med alla möjliga (och omöjliga) färger. Ca 55 x 80 cm.
  2. Tygbit Blommor på ljusblå botten. Ca 35 cm x 100 cm (jag har dock skurit bort stadkanten. Den bor numera i Sandviken).
  3. Tygbit med påskmotiv. Ägg och blomsterkransar i pastell och guld. Ca 30 x 110 cm.
  4. Mönster till en ”Kosmetikpung med hjerte” från JA Design. På danska och inköpt hos Quiltameva för ett antal år sen. Har aldrig provat själv, så den lilla pp-biten finns kvar i påsen.
  5. Tygbit Snögubbar och granar på mörkgrön botten. Ca 30 x 110 cm.
  6. Scrapspåse från Moda. Jag har nallat två remsor så nu innehåller den 22 st. Remsor ur serien Alliance i främst brunt men också rött, blått och gulbeige. En och annan stadkant.
Både nr 2 och 3 är tyger som jag inte köpt utan fått med i något tygpaket eller dyligt. Förmodligen när jag handlade på köpa-byta-sälj-kvällen hos Lapphexorna, men det skulle också kunna vara något jag fått... Så om du som läser detta har skänkt mig något av dessa tyger ber jag om överseende för otacksamheten, men de kommer att få det bättre i nästa hem :-) 

Lycka till!
Kram Jenny
PS - en annan grej: zoomin-fråga. Hur kan man på ett enkelt sätt se hur många inlägg man gjort? Eller måste man hålla koll "manuellt"? / DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar