fredag 12 november 2010

Kassakvitton - part II

Nu har de flesta av mina senaste kassakvitton blivit pyttetäcketoppar.

På den första valde jag att ha kassakvittona som bård. Gällde ju att hitta på nåt innanför bården med. Det blev enkla rutor av "scraps-typ" (några riktiga scraps, några nyskurna scraps...). En lapp från ett tygbyte på Q&L-listan fick också vara med - den svarta med röd blomklase. Längst ner i högra hörnet av bården kan man ev känna igen lite remsor från min utmaningsväska. Den som spar han har. Snacka om småländsk framsida.

Kassakvitton (3") runt om. I mitten blandade 4" rutor.
Nästa topp är helt enkelt 6 kassakvittoremsor med vanliga remsor emellan. Måste erkänna att jag tycker de flesta tyger i dessa kvittoremsorna är fula alt fantasilösa. Men tillsammans blev de en bättre helhet. Jag hade en liten idé om att ha ett stormönstrat tyg emellan istället för det ljusblå. Satte upp på designväggen och fotade (mycket smart tips från någon att just kolla genom kameran. Jag tror det var Anette L som gav mig tipset. Tack!). Det blev i och för sig kul, men den stackars lilla bäbisen blir väl helt yr i huvudet av allt grill, så det blev det lugnare ljusblå tyget till slut ändå. Livet är nog förvirrande ändå för den lilla/lille krabaten som förhoppningsvis får detta täcke så småningom.
Pyttetopp av kassaremsor (3") och mellanremsor (2½")
 Nu återstår kanske det knepigaste av alla moment när det gäller pyttetäcken; att hitta bra flanell till baksidan.

Jag vill också passa på att tacka för alla mysiga kommentarer och glada tillrop på mitt inlägg om kassakvitton. Blir så glad när ni tar er tid att kommentera!! Just nu läser du mitt 50:e inlägg. Ska genast dyka ner i gömmorna och hitta några grejer att lotta ut.
So long! Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar