onsdag 3 november 2010

Födelsedag x 2

Nu är Grattis-flaggspelet klart. Det var riktigt kul att sy. Och så fick jag ju öva lagettsöm på nya maskinen. Jag tänkte visa lite mer en annan dag, men så här ser det ut på strykbrädan just nu. 

Grattis-flaggspel kalasklart
Så nu är vi redo för kalas på lördag. Mr J's första födelsedagskalas. Eller oj, det återstår visst lite städning, matlagning och annat fix. Men ett flaggspel är ju en bra kalas-start, eller hur?

Och apropå bemärkelsedagar, så har jag gått med i Camillas och Veronicas Födelsedagsklubb. Vi är 12 personer som ska sy block till varandra att överlämnas på respektive födelsedag. Man får själv bestämma tema och färginriktning på "sina" block . Jag känner mig lite som ett barn med jul-leksakskatalogen; den vill jag ha, och den. Och den o den.... Onsdagen den 1 december ska jag ha tänkt klart vad jag önskar mig. En jättekul idé och extra kul att fylla år nästa år alltså!
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar