torsdag 25 november 2010

Djur-rapport

Här pågår hexagon-sömnad på all tillgänglig sy-tid! Jag har ett långfinger med riktigt många stickhål nu, eftersom jag aldrig riktigt fått in den rätta knycken med fingerborg... Funderar på att prova den där nya varianten som är hälften gummi.  Har hört att den är suverän när man handquiltar (vilket jag inte gör. Ännu i alla fall) men borde väl vara bra till all handsömnad. Någon som provat?
En hel del njuttid går även åt att öppna mjuka goa kuvert från landets alla hörn och klappa och klippa i härliga djurtyger. Som julafton en månad för tidigt. Återigen - tack alla ni som hjälpt till!!
Status djur-hexagoner 25 november 2010.
Så här ser själva arbetet ut idag. Jag har inte riktigt en plan för hur stort det ska bli. Ännu har jag bara sytt på ett av resp djur, så dubletterna kommer ju att göra täcket dubbelt så stort. Det ska ju vara tillräckligt stort för att kunna mysa lite med och tillräckligt litet för att kunna hitta dubletterna. Det får ge sig under resans gång.

Anna i Sandviken bad som lite närbilder och här kommer lite closeups på några av alla djurfavoriter. Kanske känner du igen något från din (fd) stash?



 

Många sköna lirare, alltså och fler lär det bli. 
Fler djur är på gång
Snart är det dags att pausa handsömnaden en stund och börja packa inför sydag på lördag. Då ska jag sy med Goa Gummor för första gången. Ska bli jätteskoj!
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar