onsdag 23 februari 2011

Omsytt x 2

Nu är den ena av kuddbaksidorna omsydd. Kom på att det inte är så praktiskt att ha en örngottsöppning på en kudde som ska ligga på golvet och lekas med. Så nu har den fått dragkedjeöppning, precis som den andra, och några rutor på baksidan. Några quiltsömmar och ett baksidetyg (fult!) för lite stabilitet.
Sådär ja

 Och så har Helen och jag sytt en kjol :-). I Lidköping i torsdag fyndade jag en klänning på outleten bredvid Rörstrand. Jättehärligt tyg, men otroligt lite plats i livet... Ett kraftigt saxklipp, några raka sömmar och två resårband senare har klänningen, av märket Funny by Helen H, blivit en kjol.











Jag ska också få en kjol av Solig! Vinsten innebar att man fick välja bland många fina grejer och till slut bestämde jag mig för en grön kjol. Lyckos mig!! Så snart är jag riktigt redo för vårväder. Sålänge får jag köra med extra tjocka tights under kjolarna. Småfåglarna kvittrade i kapp idag på soliga promenaden. De har väl vårkänslor de med...
Vårvittringskramar från Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar