onsdag 13 oktober 2010

En fluga på väggen

EvaJ skriver om bortglömda tekniker och block och sånt som vi ännu inte provat. Listan på sånt jag inte provat ännu men vill skulle bli oändlig. Men Bow Tie har jag påbörjat en gång. Jag deltog på en workshop med Kaffe Fassett i Stockholm för ett antal år sedan. Det var kul men ett lite knasigt upplägg. Det var ingen lappteknikkunnig som var med och arrangerade så vi kom dit utan skärutrustning och fick spendera mycket tid med att klippa lappar. Tanken var att tänka nytt och stort kring färgkombinationer och att få coaching av Kaffe Fassett himself och hans partner Brandon Mably. Vi sydde inget utan jobbade med designvägg. Min gick i rött och blått och Kaffe sa att han fick känsla av 4th-of-July-firande från sin barndom.

Kaffe Fassett himself tycker till om mitt upplägg
4th of July-känsla
När jag tittar på den nu måste jag säga att den är lite "platt". Det är först när äpple-flugan i nederkant kommer med som det börjar få lite mer liv. Jaja, ingen fara, det finns fortfarande alla möjligheter att utveckla. Enbart ett fåtal bow-ties är ihopsydda. De ligger i en bortglömd liten påse och väntar på bättre tider.  

Flugor i vila
Men kolla in den HÄR härliga versionen med inspiration från Kaffe's nya bok. Hur snygg är inte den?? Nej, mina små flugor får nog ligga och mogna ett tag till i sin påse. Men tack Eva för påminnelsen! Alltid kul att hälsa på ett gammalt UFO ibland.
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar