tisdag 5 oktober 2010

Beach 2011

Nej, jag har inte satt igång hårdträningen och svältdiet inför nästa sommars bikini-bad. Men undrar om jag inte ska ge mig på att sy en strandväska. Om jag börjar nu borde den väl bli klar till första doppet? Jag köpte en bok för ett tag sen som är härlig. Bara att öppna och titta i den gör en glad. Mönsterark ligger i en fin ficka. Bilderna är ljuvliga. Amy Butler's Little stiches for little ones. Mest babygrejer, men en väska kan man ju ha till mycket.
 
Jag är inte så van att varken sy från mönster eller att sy väskor, men beskrivningen verkar vettig - åtminstone om man slänger ett snabbt öga vilket är vad jag gjort. Ska börja med att försöka förstå vad alla dessa "fusible" material är. Smältbart foder... Ja, det är nog bra att det är långt till badsäsongen. Kan ta tid detta.
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar