fredag 8 oktober 2010

En bra affär ?

Ja, vad ska man säga. Tanken var att jag skulle bli av med lite tyg o annat på Köpa-byta-sälj-kväll hos Lapphexorna igår. Försäljningen gick minst sagt trögt och i stället fick jag bära hem det mesta + alla tyger jag köpt av andra... Mr J följde med på månadsmötet och jag måste ändå säga att han skötte sig fint. Han uppskattade särskilt att man fick klappa i händerna vid visa-och-berätta, lotterierna etc. Och däremellan också förstås.
Ett tips är att inte kombinera 80 damer i ett rum utan luftkonditionering, vinsterstövlar och att bära runt på 11-kg-klimp. Jag frös inte, om man säger så... Och glömde av att fika så det var ju rena rama dietkvällen. Borde väl vägt mig i morse. Haha!
Tyger fyndade på köpa-byta-sälj-kväll med Lapphexorna.
Scrapspåsen fick jag på köpet och väl hemma var jag "tvungen" att sy lite (man blir ju inspirerad av att kolla på tyg och vad andra sytt hela kvällen. Och av scraps!). Det blev några Log Cabin i blått enligt "sy så det ryker-metoden". Dvs inget pet-mätande utan bara skär remsor och sy.
Log Cabin à la hejsan svejsan
Sen hittade jag några fina bitar vitt skjorttyg som var skuret i små bitar. Första tanken var att skänka vidare men så kom jag på att sy kassakvitton med varannan vit och varannan färgklick. Nu hänger de på min designvägg. Pyttetäcke på gång, kanske? Dock är alla vita bitarna uppsydda. Får hoppas att KM har någon skjorta som tagit slut. Bäst att fråga först förstås. 
Idag har vi varit på barnsång i kyrkan och nu bär det av till Mr J's farmor och farfar. Har blivit lovad pannkaka. Tur man svettades bort nåt kilo i går kväll. :-)
Ha en skön helg! Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar