fredag 29 oktober 2010

After Kvibergsmässan

(Vad är det MED zoomin idag? Hur segt som helst och halva bildtexter. Hoppas det ordnat sig tills publiceringen??)
Idag har Mr J och jag spenderat 3 timmar på symässa i Kviberg. Inte illa, det är minsann inte alla killar som klarar av att hålla humöret uppe bland tyger och garner så länge :-)

Trots att det inte fanns så mycket på min inköpslista (bara nytt rullknivsblad) så gick alla pengarna åt ändå. Konstigt hur det där brukar lösa sig så bra. Lite foton på mina inköp:
Blandad kompott från Lapptäcksverkstan, som körde härliga mässpriser.



Fastnade för den fina husraden.
Sen ytterligare lite bra att ha tyger från Tyger&Ting (de nedre) och från SquareLiz (de övre).

Har tänkt sy en Grattis-vimpel-flaggspel att användas på diverse kalas och behövde nåt för applikationer. Är ju novis på allt det där vliso-fix-och-fax, men fick rekommenderat från Skylthäxan att använda Heat'nBond. Känns tryggt med den rekommendationen, ska genast prova!


Heat'nBond från SquareLiz för applikation.
På rekommendation av Skylthäxan.
Bara måste vara bra :-)
Här är första försöket på vimpel som jag sydde tidigare idag (innan jag hade Heat'nBond). Idéen blir bra, men min applikationssöm har en bit kvar. Tur att jag ska på intro-kurs i nya maskinen imorgon i Lidköping hos Helens Sycenter. Hoppas lära mig ALLT :-)
I övrigt pågår bl a kuddsömnad till sonens rum. Samma tyger som i hans täcke som strax är hel-klart... började för strax ett år sen... varför stressa??
Kudde to be
Idéen till mönstret till just denna kudde fick jag från ett pyttetäcke av Carina i Furulund som fått sin idé från Anna i Sandviken. Ringar på vattnet (eller "bra idéer snor man" som en gammal kollega alltid sa). Designväggen funkar bra! Ännu har inte en endaste liten scrap trillat ner.
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar