lördag 4 september 2010

Quiltköping t/r

Idag har jag, syrran och min nya väska varit i Quiltköping. (ja, en herrans massa andra damer och en och annan man var där med såklart). Väskan funkade fint och föranledde en del hej (kul!) men tyvärr var den på tok för liten som shoppingväska... Tur att det finns plastpåsar ändå.
Virkkursen var kul, men det var värst vad lite av sy-slöjdens lm, sm etc som stannat kvar i minnesbanken. Blev helt klart inspirerad att virka lite fina kanter. Frågan är bara på vad. Måste sticka en sjal eller nåt först.
Vi såg utställning av Väntäcket och Ränderna-utmaningen (röstade inte på min egen), hann två varv bland butikerna, lunch, hejja lite snabbt på nya och gamla quiltvänner, virkkurs, shoppa lite tyg och sist men inte minst så slog jag till på en NY SYMASKIN! Har funderat lite grann, men måste ändå kalla det för något av ett impulsköp: Bernina Aurora. Den verkar kanon och det ska bli så kul när den kommer levererad i veckan!
Här är bilder på min shopping. Maskinen hoppas jag få anledning att återkomma med rapport om snart.
Rött från Quiltameva. De andra från Textilia.

Överst två fyndrullar av bra-att-ha-tyg.
Underst två give-away-packar från Quiltköpingskassen.
 
Wow! Kaffetyger. Varje bit ca 50x70 cm.
Jättebra pris så 3 buntar fick åka med hem till Billdal.
KarMa garn sålde Kaffe Fassett tyg i buntar. Jag hade så svårt att välja, men eftersom det var riktigt bra pris köpte jag tre. 

Kram Jenny - som haft en mycket bra dag i ett höstsoligt Lidköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar