söndag 26 september 2010

Goa gubbar av snö

I ett av mina kompisgäng är det tradition att bäbisar får täcke. (Det är väl helt enkelt så att i det gänget har det kommit flest bäbisar efter det att jag började sy lapptäcken). Lilla G föddes i våras och det börjar alltså bli hög tid att hon får sitt eget täcke. Det är till hennes täcke jag tänkte mig Disappearing 9-patch och började öva på några pyttetäcken i somras. Nu är det "projekt färdigställande" som gäller. Behövde extra tyg till ramen och därför blev det besök hos Quiltstudion i torsdags. Förutom Kaffe-ram blev det lite mysiga djur samt nya snögubbar från Lynette Anderson. Jultyget är jättefint men lite svårt att skära ner. Får nog bli att man har i stora bitar för att behålla det härliga mönstret.

Har ni förresten sett att Quiltstudion öppnat webshop? Kul!

Annars pågår väl detta på syfronten:
- Lilla G's täcke (ram ska på och sen quiltas. Kanske på nya maskinen?)
- Pyttetäcken (4 st som jag tänkte ha klara till månadsmötet 7 okt. Bara baksidan på återstår, men det kan vara nog så segt ibland...)
- Scrapstäcket (lätt att bli besatt av att sy 2x2"-lappar. Nästan så jag börjar skära ner fina stor-tyger i smått, smått...)
- NPNT (har 6 block på ett stycke. Trodde det skulle bli mer "effektivt" men jag ska nog sy dem 1 och 1 efter att denna är klar. När nu det blir)

Så om jag bara tog lite datortid och gjorde till sytid så borde jag väl bli klar när som helst.

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar