fredag 17 september 2010

Award winning

Ojoj, jag har fått en award. Inte bara en utan två. Det är Anna och Carina som gett mig denna ärofyllda utmärkelse. Tusen tack till er båda!
 
 När man fått utmärkelsen bör man
- kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den
- tacka och länka till den som nominerade en
- nominera sju andra bloggare och länka till dem
- berätta sju intressanta saker om sig själv


Om mig:
  • Älskar havet. Att vara på, i och vid. Att titta på. Att fashineras av.
  • Har spelat innebandy i division 1. (Att det var så länge sen att det då bara fanns en division för damer kan man ju utelämna.)
  • Nattmänniska. Brukar ha en liten svacka vid 19-snåret, men efter 21 är jag full av liv. Och morgontrött. Nu sen Mr J finns i mitt liv är jag dock lite småtrött mest hela dygnet. Fast lycklig.
  • Gillar kalas. Stora som små.
  • Det händer att jag sjunger Jolly Bob på kalas. Dock inte på för stora.
  • Har aldrig haft egna husdjur. Men min äldre syster har sett till att jag ändå vuxit upp med undelat, kanin, hund, hamster och två guldfiskar en kort period om jag inte missminner mig. Jo förresten, jag har ägt två vandrande pinnar; Sixten och Beata. När de fick trillioner små pinn-barn fick de flytta till någon annan.
  • Mitt första lapptäcketyg-inköp var ett jordgubbstyg för massa år sen som jag fortfarande har en hel del kvar av. (Hade dock ingen aning om lapptäcken då) Planen var att sy en klänning till mig själv. Gulligt på en 2-åring. Tveksamt på en 25-åring...
Åsså 7 andra bloggare. De flesta bloggar som jag brukar besöka har nog redan fått en award. Men här får ni en till i så fall. Står inget i reglerna att man inte får göra så. (?) Ingen inbördes ordning.
Anna Syr - drottningen av sybloggare
- Maja - lååånga härligt färgglada inlägg
- Evaj - ständigt uppkopplad i surfparadiset
- Annika / Sammanfaller - sy, tankar, klurigheter och inte sällan goda recept
- Anette L - en enormt produktiv kreatör
- My - riktigt många kreativa tankar
- Ulla-Stina - Västlapp på Sveriges 4:e största ö

Blir lite fnissig när jag hör ordet "award". När jag var i ett litet samhälle utanför Carnes i Australien -94 så fanns det skyltar på många ställen. "Award winning garden", "Award winning theater", "Award winning restaurant" etc etc. Teatersällskapet hade vunnit typ de senaste 10 åren. Man kan ju undra hur många teatersällskap som fanns i detta lilla samhälle? Tokiga i awards var de i alla fall. Och nu har jag en "award winning blogg". Jo, jag tackar. Fint som snus.

Ha en trevlig helg!
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar