fredag 10 september 2010

Lugnet före stormen

Puh! Nu är det fejjat och fixat i syrummet vill jag lova. Dammat i varenda hörne, skurat golvet, lister, sladdar på knä, sorterat tyger, knappar, böcker och pennor och allt möjligt jox. En papperskorg blev full med skräp - tyvärr blev det inte mer... Här är så luftigt och fint nu. Nästan så man skulle ta sig en picnic på golvet. Så stor fri yta och dessutom så rent. 
Scraps, tyg och vadd på sin plats
En bonus när man detaljstädar är alla kära återseenden. Jag hittade en stor bit flanell som jag införskaffade inför en workshop med Kaffe Fassett för några år sen. Nu hängde jag upp den bakom dörren och vips är jag ägare av en designvägg. Har hängt upp lite blandade lappar för att se vilka som hänger kvar imorgon bitti. Än så länge sitter de fin-fint på plats.

Designvägg som bonus - bakom dörren
Har fått många tips på bra förvaring idag på Q&L-listan. IKEA, Clas Olsson, Biltema och urätna kakburkar är hetaste tipsen. Själv har jag en hel hög med Hammarplast-lådor (går fint att köpa på Ittalabutiken i Lidköping) till scraps, tråd och sytillbehör. Och tyger (typ 30 cm bitar) har jag färgsorterade i lådor från Åhléns. De är stabila och bra tycker jag. Och de åker ju in och ut ur hyllan ett antal gånger på ett år...
Nedan själva "efter-bilden". Visst är det skillnad mot bilden i gårdagens inlägg?  
Syrum efter. Städning. Fast före stormen.
Så nu är det bara att packa upp Auroran och börja stöka ner igen!
Har inte riktigt bestämt mig om jag ska börja packa upp den, gå och lägga mig och sova eller bara sitta här en stund och njuta av det nystädade. Lyx-bekymmer, I know! Och så är jag lite kissenödig också, men tyvärr är det lite svårt att komma in på lill-toan just nu. 
Toakö...

Kram Jenny 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar