tisdag 4 januari 2011

Jennys listor

Maja firar 11.000 besök med utlottning av fina tyghögar! Var med och tävla genom att kommentera dagens eller morgondagens inlägg. Stort grattis till Maja med alla färgglada, lååånga och inspirerande inlägg!

Själv har jag roat mig med att skriva listor. Över färdigsytt och över grejer på gång. Riktigt nyttigt och kul att påminna mig själv om vad som passerat syrummet (och vad som förhoppningsvis gör det så småningom). Det är mest smått och mellanstort.
Jag har en hel del oquiltat. Har en idé om att ge mig själv en utmaning att ha en "enbart-quiltnings-månad". För att komma igång med frihandsquiltningen och komma över quilta-stort-barriären. Ska fundera på det. Så länge kommer listorna här.

Grejer som blivit klara under 2010:
 
  

 







Grejer som bör bli klara snart snart:
















Annat som befinner sig i olika stadier av färdigställande:
  • Djurhexagoner - handsömnad framför TV:n eller var det passar
  • Good Furtune - duk med stjärnor
  • Scrap täcke - kul kul att sy
  • Kuddar till Mr J's rum
  • Nice People Nice Things - 6 block av typ en miljon klara...
  • 6 st spelpåsar som aldrig hann bli klara till jultomtens leverans
  • Blåa Log Cabin à la hejsan svejsan - har en hel låda full med scrapbitar som väntar på fortsättningen
  • Bow Tie - Kaffe himself har sagt sitt
  • Sparkling Gemstones - Lintott-mönster sytt av scraps. Ännu i två delar. Vaga planer på att sy en quillow.
  • Tänk Rosa 2008. En rosa och en blå. Färdiga toppar.
  • Färgglad Log Cabin - Färdig top.
  • Romantiska täcket - handquiltning pågår (inte)
  • Rosa babytäcket med 3 cm remsor. Färdig top. En nästan likadan har A fått.
  • Diverse andra toppar och grejer som jag inte kommer på nu...
 


Kul "året runt" hela 2011:
  • Vandrande Blockbyte med Goa Gummor- första bytet ivägskickat och mottaget
  • Födelsedagsklubben - hyfsat jämnt fördelat över året. Första födelsedagsflickan ska ha post i mars, men det går ju bra att jobba med framförhållning... som omväxling.
Puh! Man kan ju konstatera att jag inte ljuger när jag skriver i presentationstexten längst upp till vänster: "När det gäller sy trivs jag bäst med raka sömmar, färgglada tyger och att sy för att det är kul!"

Kram Jenny




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar