måndag 30 augusti 2010

Lite ditt och lite datt

Har just tömt kameran och här kommer lite blandat.
Först ut fyra block sydda under sommaren i Paper Piecing. Lapphexornas sommarblock som jag ska skänka till föreningen för framtida projekt.
Och om någon var nyfiken så kan jag meddela att en liten hög tyg nu kommit lyckligt fram till förra veckans vinnare; Susanne. Bra jobbat, Posten!
Dresden Plate:n (ca 15x15 cm) är på plats på bakgrundstyg. Nu får den ligga till sig innan den ev kan komma till användning nån gång.
Mitt livs första Dresden Plate är nu ihopsydd och applicerad.
Undrar vad den ska bli?
Var på nyöppnade Panduro på Frölunda Torg i förra veckan. För en quiltare finns det ingen anledning att rusa dit. Väldigt begränsat med tyg; två hyllor varav en med bara Tilda tyger. Så gillar man dem kanske man kan hitta nåt. Jag är ingen direkt Tilda-fan, men skam den som ger sig. Jag hittade till slut ett tyg som jag tänkte ha till WIP-duken.
Och slutligen apropå Trädgårdsutmaningen (får man kalla den så?) från Maja och Evaj. Jag är igång med två grejer. Detta tyg ska vara med i båda. Visst är det fint? Det är en gardin av "Vinbärsbuske" från Ljungbergs som jag fyndade på Köp&Sälj-träff med Lapphexorna i höstas. Nästan synd att sätta kniven i.  But a quilter's gotta do what a quilter's gotta do... 
Måndagskram Jenny 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar