onsdag 4 augusti 2010

Sovit på saken

Nu har jag sytt klart toppen av syrrans tyger som jag skrev om härom dagen. De matchade varandra väldigt bra, så det var ingen jätteutmaning att få ihop dem. Men kul att prova Disappearing 9 patch igen - nu med lite goda råd i ryggen. Jag körde mest på magkänsla trots allt. Och lät lapparna ligga utlagda över natten och kollade igen på morgonen med (hyfsat) utvilade ögon.

Nytt försök med Disappearing 9-patch.
"Arvetyger" från syrran + det grönprickiga.
Igår var jag hos frisören för första gången på - jag vågar knappt avslöja hur länge sen. Lämpligt nog ligger den strax intill Lapptäcksverkstan (på Södra vägen) så jag tog en sväng in till Ewa-Lisa på hemvägen och köpte lite tyg. Inget särskilt projekt i tankarna, bara bra-att-ha-tyg.
Inköp Lapptäcksverkstan 2010-08-03
Imorgon drar vi till Oslo. Tänkte mig en sväng in på Kathrines Quilte Stue. (Tur att jag sparat så mycket pengar på att inte gå till frisören på länge!! Eller sparat.... tjänat heter det ju) Något annat bra Oslo-tips? Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar