onsdag 4 september 2013

Pytteblått

Efter ett månadsmöte på Lapphexorna kom jag hem med inspiration och scraps (bl a). Jag satte igång och spontansydde log cabin block utan att mäta. Sålänge remsan var mestadels blå fick den vara med. "Sy så det ryker-metoden". 
Till Mölndals neonatal så småningom. 
Sen har de blå remsorna blivit fler och fått några sömmar då och då under åren och blev till slut ett pyttetäcke. Det har legat klart länge och varken blivit fotograferat eller lämnat till Lapphexorna. Nu är i alla fall det ena gjort. Det får dessutom bli mitt blå pyttetäcke i Regnbågsutmaningen. 

Quiltrally i helgen. Jag är golfänka så några större utflykter blir det nog inte för min del. Men ska försöka få till ett besök hos Quiltstudion. Det var allt för länge sen! 

PS Pyttetäcket borde kvalificera i Majas scrapsutmaning

7 kommentarer:

  1. Vilket härligt pyttetäcke!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Blått och log kabin, det kan inte bli bättre :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Den är så underbar,älskar ju blått och log cabin, perfekt.
    kram

    SvaraRadera
  4. Log cabin är ett "klassiskt block", tycker jag. Och är lika fint i dag som När Du började sy på denna quilt kan jag tänka mig.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Din kvilt är ljuvlig, Jenny!
    Naturligtvis har du en lott i Septemberlotteriet!
    Kram//Maja

    SvaraRadera