måndag 9 september 2013

Omogna bananer och övermogna

Nu har jag testat min nya linjal som jag köpte hos Quiltstudion i fredags. Quick Curve Ruler. Tycker blocken påminner om bananer :-)
12 block såhär långt. Färdigt block mäter 4x8".

Det funkar riktigt bra tycker jag. Fast jag nålar trots att det står att man inte behöver. Känns som om jag sparar tid på det. 

Det har även blivit en del nya gula scraps... Glömde visst kolla instruktionen innan jag skar. Men 2" scraps i glada färger har jag ju alltid nytta av nångång. 

Tänker 12 block till så blir det bra size för ett pyttetäcke. Blå och orangea bananer denna gång. Återkommer.

Nån mer som provat linjalen? 

2 kommentarer:

  1. Kanske gjorde jag en felbedömning när vi var i Quiltstudion, då jag valde att inte köpa linjalen!
    Som Du såg var jag "sugen" men tvekade då jag ibland kan tycka att det är svårt att få rundade former bra.
    Och vad jag kan se på bilden så är Dina block fina och Du verkar ju vid gott mod än så länge.
    Kanske får jag tänka om?

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Nej inte ännu men har haft denna linjal ett tag ,hur konstigt det än låter så har tiden inte funnits.NU så ligger den dock framme och väntar .....Bambikram

    SvaraRadera