fredag 19 juli 2013

Remsor och rutor

Sol, bad, grill och små äventyr är det som gäller här hemma. KM är inne på sin andra semestervecka och vädret är toppen. Det är man ju inte bortskämd med de senaste somrarna direkt.  

Idag kom trevlig post! Jag har varit med i ett byte av batikremsor på Quilt- och Lapptekniklistan. Det blev 3 byten à 5 remsor 2½". Jag fick en salig blandning batiktyger tillbaka. Härligt! Tycker nog att de funkar tillsammans allihop. Det kunde bli en kul utmaning att få ihop något av just dessa remsor. Eller så får de finnas till hands tills det finns ett projekt där de passar in. 
Härlig mix i lådan idag!

På vår lillsemester till Kungshamn hittade jag detta rosa retro påslakan till det fashionabla priset 5 spänn. Prisvärt må jag säga. Har tankar på att sy en kjol liknande den jag vann från Solig är två år sen. Mera tyg som får bo hos mig sålänge, alltså. 
Retrolakan till rövarpris. Även Mr J's fynd är
med på bild. En späckhuggare för 10:-
Har sytt några sömmar då och då. Det behövs fler rutor till T's täcke för att få till rätt mått. Jag syr på, utan någon specifik plan. Det får jag pussla ihop på slutet tänker jag. 
Work in process. 
Imorgon blir det nya små äventyr hoppas jag. Förmodligen inte så tygrelaterade. Men vem vet? 

PS - Såg ni Crazy Moms Quilts scrapsutmaning? Att sy 101 scrapsprojekt. Ska bli kul att se. Även om det mesta jag syr nog får kategoriseras som scraps. Vissa dock helt nyskurna :-) Så det utmanande som jag ser det är väl egentligen "101"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar