tisdag 2 juli 2013

Rally x 2

Har inte sytt något eget täcke till lille O. Ännu. Det lär dröja ett tag. Det blir inte så mycket sytid just nu. (Hans storebror fick sitt första egna täcke på 1-årsdagen) Däremot använder han de lite allmänna täcken som finns här hemma. Bl a detta trapptäcke som är mitt första täcke. Ja, faktiskt mitt första quilt-sy över huvud taget (bortsett från i slöjden och tre provlappar på kursen) Jag sydde det när jag gick kvällskurs hos Betty kanske 2003? Ett rätt bra mönster som jag aldrig sytt sen dess. Enkelt men effektfullt! 
Varmt och gott för lille O inför kvällens promenad i vuxentempo (dock kan man 
tyvärr inte kalla min form för Rallyfart, så inläggets rubrik är lite missvisande)  
Sommarkvällarna är inte så varma som man kanske skulle önska...

Vilket är ditt första täcke? 

Oj förresten; 2003? Det skulle innebära att jag firar 10-årsjubileum i quilt-träsket i år? Måste kolla upp. Det får jag ju fira i så fall :-) 

Och om du missat: AnneMarlen utser nästa stopp för Muggmatterallyt. Anmäl dig (och läs om hur det funkar) hos henne innan imorgon, då hon drar vinnaren. Hon har även utlottning av finfina 2½"-lappar. 
Nästa anhalt hemma hos dig? 

7 kommentarer:

  1. Tack för att du bloggar om rallyt, du har två lotter

    ha det gott, lycka till.

    SvaraRadera
  2. Ett gammalt fint men kanske bortglömt mönster,,dax att ta fram det igen??Himla fin bild iaf./kram

    SvaraRadera
  3. Lillebror ser ut att sova alldeles förträffligt gott under det fina täcket! Njut av bebistiden, sy hinner du göra sen! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Ditt trapptäcke är jättefint. Det finns ingenting som säger att man måste sy ett nytt täcke om man har "på lager". Detta mönster är klassiskt och alltid användbart enligt min mening!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Lille O ser ut att ha det gott och det är huvudsaken.
    Täcket är jättefint och som sagt ett mönster som borde plockas fram igen!
    Jag sydde kuddar i rems-teknik till min mormor och morfar.
    Det är det absolut första ordentliga i lappteknik.
    Det första täcket?
    -Oj vad jag måste börja fundera nu...
    Kram till dig!
    Maja

    SvaraRadera
  6. Trappsteg är ett bra nybörjarmönster!
    Min första kvilt är i samma mönster, en bild finns här; http://svartamalins.blogspot.se/2013/03/en-fardig-kvilt-och-en-utlottning-i-lila.html
    Påbörjades 1991, färdigt 2010...

    SvaraRadera
  7. Snyggt täcke! Det mönstret skulle man kanske testa nån gång.
    kram Gunilla

    SvaraRadera