måndag 5 november 2012

Vernissage och kalas

Idag var det vernissage på Lapphexornas 25 års jubileumsutställning i Surte Glasbruksmuseum. Massor av besökare och mycket fint att se. Och vinna! Lotterna hade en strykande åtgång, men än finns det vinster kvar. Trots hög vinstchans; var 4:e lott är en vinstlott. Utställningen pågår t o m den 25 november, besök oss gärna! Tider etc hittar du i länken ovan. 

Det är en jättefin utställning med många olika verk av många olika slag. Bl a är många av de 25x25cm bitarna vi sytt som utmaning på plats. Gissa vilken som är min?
25 centimeters utmaningar. Bl a min. 
Fler utmaningar. 
Gissa gärna vilken som är min utmaning (om du inte är Lapphexa), så blir det ett litet pris till vinnaren. Blir det flera rätta svar, får slumpen avgöra. 

Jag hade mobilen med och tog några kort. Tyvärr så blir ju kort aldrig lika fint som verkligheten och speciellt inte mina mobilfoton, men det kan ju ge en liten smak av vad som bjuds i Surte. 
Japansk vikteknik och några färgglada alster i nederkant. 
Färgglatt och härligt. 
Några nästan gyllene quiltar. 
En av mina absoluta favoriter; trådrullar av skjorttyger.
Gillar i princip allt som Charlotte syr! 
Här hemma ser det ut så här i vardagsrummet: 
Flaggspel som plockas fram när det är dags att fira. Hur jag sydde det hittar du här. 
Vi hade 3-årskalas för släkten i lördags och det var en trött och lycklig kille som somnade på kvällen, efter att ha lekt med sina kusiner och sina nya favoriter; sopbilen, bärgningsbilen och polisbåten. På tisdag, på själva födelsedagen blir det presenter från hans föräldrar; fortfarande fordonstema (en favorit som ni förstår) men av det mer textila slaget; bilquilten och en brandmansdräkt. Den första har jag nu sytt klart, tvättat och slagit in. Den senare köpt till rövarpris på Buttriks. Några genvägar får man ta. 

Önskar er en kul vecka! 
Kram Jenny

14 kommentarer:

  1. Eran utställning hade varit trevligt att besöka men den ligger för långt bort :o( Får hoppas på att det kommer flera bilder när den är över.
    Gissa vilka du sytt var inte lätt men första känslan jag fick på första bilden var nr 4 på översta raden.
    På bild två tror jag nr 6 i mitten raden.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  2. Mycket fint ni visar i Surte,,jag tror översta bilden ,,tvåa fr. högeri första raden.Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Min gissning är att Din utmaning är; på översta fotot, översta raden, andra från höger. Den är Din!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Jättefina kviltar på utställningen och speciellt den i japansk vikteknik. När jag tittade på bilderna så tror jag att din är på översta bilden och nr 2 från höger! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gissar att nr 4 f.v. översta raden på första fotot och
    nr 1 f.v. i översta raden på andra fotot är dina.
    6 nov är en alldeles ypperlig dag att fylla år på för då hissas flaggan för oss (och inte för någon gammal kung som dog i Lützen 1632 och hette Gustav Adolf).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skoj med utställning! Tyvärr lite för långt bort för mig. Jag gissar, precis som några andra, att din utmaning är på första bilden, den röda i överta raden. Kramar Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm jag är lite otydlig, den 4:e från vänster i övre raden menar jag :)

      Radera
  7. Hej
    Jag tror att det är den översta raden, 2:a från höger som är din. Och jag skall åka upp till Surte och titta. Missar inte en utställning av Lapphexorna, absolut inte. Hälsningar Birgitta

    SvaraRadera
  8. Yep, jag tror oxå på Joy<3, andra från höger på översta raden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hade gärna sett er fina utställning, men jag bor för långt bort.

      Radera
  9. Den fjärde på översta raden på den första bilden är din.
    Kul att få se fina bilder från utställningen.

    SvaraRadera
  10. Jag tror ju lika som alla andra.
    Alternativt 3:an på understa raden.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag så där ivrig så att jag glömde att berömma er utställning!
      Vad mycket fint ni visar upp.
      Stor kram

      Radera
  11. Jag tror att det är den tredje från vänster på översta raden på översta bilden!

    SvaraRadera