söndag 18 november 2012

Glada scraps hem till mig!

På gårdagens syträff med Goa Gummor var det dags för årets vandrande block att komma tillbaka till sina resp startplatser. Jag hade försmädligt nog GLÖMT hela bibban som jag skulle överlämna hemma på sybordet. Och att köra tillbaka en timme för att hämta och sen tillbaka ytterligare en timme var ju inte så smart, så tyvärr får S vänta lite extra på sina block. Hon ska få dem imorgon bitti. Och ja, jag skäms som en hund! 

Alla andra hade varit mer kloka än mig och packat med sig sina block-buntar. Jättekul att se allas block. Rena julafton såklart! 

Mina block för året (inte helt chockerande) hade huvudtema Glada Scraps. I två utföranden. Det ena med tema Sprakande sommar och med rutor 3½". 
Temabilder till "Sprakande sommar" som inspiration. 
Varje sömmerska sydde två block var av denna. Så nu har jag 20 härliga block + mina två egna att göra nåt färgsparkande somrigt av. Funderar på att helt enkelt sy ihop dem som de är, till mys/picknick-täcke. Andra idéer? 
Färgsprakande och somrigt - yes it is! 
Nästa variant var Korallhav och med rutor 4" x 4". Även här två block från varje deltagare. Även här har jag totalt 22 block nu. Min tanke var att göra Disappearing 9-patch av detta. Tror jag håller mig till ursprungsidéen, men har du något bra förslag så tar jag såklart gärna emot detta :-) 
Temabilder till "Korallhav" som inspiration.

Visst blir man lite badsugen? 
Jättefina block som alla sytt - jag är jätteglad för dem alla. Tack alla Goa Gummor som sytt! Nu får de väl ligga till sig en stund innan nästa steg. Det är ju trots allt ett tag kvar till sommaren. Eller så kanske man skulle prioritera dem just för att det är mycket vinter och mörker kvar tills vi får vår- och sommarsol igen? 

Höst-vintrig sommarkram från
Jenny

7 kommentarer:

  1. Gud, så underbart!!!
    Vilka färger!!!
    Varför syr du inte ramar runt och "tiltar" dina 9-rutor. Jag vet att du inte bad om råd, men det var det första jag tänkte när jag såg detta. Önskar att jag hade tid att sy en egen version av det nu. Ett vitaminpiller som heter duga!!!

    Ja, min bild var inte den bästa, men du är representerad på några ställen i min stjärnkvilt!
    Tack för det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, förstår inte riktigt vad du menar med tiltar? ställer på högkant? Tar tacksamt emot idéer!

      Radera
  2. Härliga tyger, d
    et blir en rolig utmaning att sy ihop dessa block!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilka läckra block! Man börjar ju nästan dreggla!! ;-)

    SvaraRadera
  4. Wow, vilka härliga block. Klart uppiggande i höst/vintermörkret.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Både "sprakande sommar" och "korallhav" var härliga färgkombinationer var och en för sig, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tyger och färger, det kommer att bli så fint!!

    SvaraRadera