tisdag 20 juli 2010

Utmanande utmaning

Jag är medlem i Lapphexorna, en quiltförening här i Göteborg. Blev medlem mars 2009 så jag är rookie kan man säga. Således är det första gången jag är med på "Årets utmaning", som vi fick i september 2009. Detta år var det en rulle med tyg och man får sy vad man vill och lägga till ett tyg och mer av de i rullen om man vill. Jag kom rätt snart på vad jag skulle sy och satte igång. Sen blev det väldigt lite sytt med karpaltunnelsyndrom (=domnade fingrar) och sen föddes lille J. Så tur för mig att redovisning av slutresultatet flyttades fram från juni till september-mötet!! Nu är jag igång och ska färdigställa projektet. Jag har inget mönster och har aldrig sytt nåt liknande innan, så det går åt mycket tid. Tanketid. Jösses, två steg fram och ett steg bak. Kardborrebandet som jag VET att jag hade nånstans går inte att hitta och innan jag hunnit skaffa nytt. Bruna tråden tar slut mitt i och jag är för otålig för att vänta med att sy tills jag skaffat ny. Jag tänkte fel och upptäckte inte det förrän jag skurit och sytt tredubbla sömmar med stygnlängd 1 på maskinen. Har inte mer tyg och orkar bara inte sprätta så jag får tänka om. Skarva i ordets vidaste betydelse... Ha ha! Men man får säga att det ändock går framåt. Snart så ska det nog blir en ........ Ja, det är ju hemligt fram till september alltså. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar