onsdag 21 juli 2010

Något fått, något köpt.

Jag hade den stora turen att vinna en utlottning hos Maja som firade 100 inlägg! Idag kom vinsten i posten - jättehärliga tyger var det! De kommer från en serie som heter Park Slope som jag förstått att Maja har svårt att hålla fingrarna ifrån när inköpstillfälle ges. Lyckos mig som fick ta del av dessa färgsprakande härliga tyger! De ligger nu här och är ögongodis i väntan på att jag kan komma på något smart projekt som är dem värdigt... Jag har aldrig vunnit något förut, så jag är extra glad för min vinst. Tusen tack Maja! Jag ser fram emot nästa 100 inlägg fulla med inspiration. (lägg särskilt märke till hennes vackra visitkort. jättefint!!)
Härlig vinst från Maja: Park Slope. Tusen tack!!
När jag googlade Park Slope så förstod jag att det är ett område i New York, Brooklyn. Gatorna har såna där mysiga trappor till husen och ser ut precis som en sån gata som Carrie i Sex and the city bor på. Åh, gör ju tyget ännu mer underbart. (Fast Carrie bor ju inte i Brooklyn förstås...)

Var inne i stan idag en sväng och gick in på Panduro som skyltade med rea. Reatygerna var absolut inget för mig, men det gick ju såklart utmärkt att handla till fullpris... Fyra tyger kom med hem. 30 cm av varje förutom det randiga (50 cm) som kan bli en finfin lukkekant nån dag. Jag brukar inte handla på Panduro, utan går hellre till våra quiltbutiker, men slinker in ibland om jag ändå går förbi. Tjejen på Panduro var generös vid mätningen, inget av tygerna fick jag mindre än 35 cm av. Man tackar!
Tyginköp från Panduro 2010-07-21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar