tisdag 5 november 2013

Undersökande återbruk

Lille O har hunnit bli 6 månader. Han sitter i egen stol, käkar puréer av alla slag med stor aptit och inlevelse, provar nya ljud och läten och han tar tag i det mesta han kommer åt. Pillar, vrider, vänder. Ibland åker det in i munnen för ytterligare kontroll. Ja, kort och gott - han undersöker världen. Nu har han övertagit "pilltrasan" jag sydde åt hans storebror för några år sen. I ärlighetens namn så var den inte så sliten. Jag tror jag var lite sent på det senast. J var kanske över värsta pillfasen när han fick sin trasa så intresset svalnade ganska snart. Så lillebror får ärva även denna. Som så mycket annat. Bra med återbruk! 
Återbruk pågår
Ikväll är det dags att hänga upp Grattis-flaggspelet så att det är på plats för Johns fjärde födelsedag imorgon. Ett sånt ska däremot Olle få ett helt eget! Det får ju finnas gränser på det här med att ärva. På länken ovan berättar jag hur jag sydde.  



5 kommentarer:

  1. Vilka fina små barn du har!
    Hälsa till Mr.J och Gratulera från "tant Maja"
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Grattis till födelsedagsbarnet och kram till Lilleman från Bambi

    SvaraRadera
  3. Så söt och så koncentrerad. Fina söner Du har<1
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack för att Du gjorde en hänvisning till inlägget där Du visar oss hur Du sytt detta fina flaggspel! Alla tips är av värde, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera