onsdag 20 november 2013

Stopp, stanna, kör!

Trafikkudden är klar. Först blev Mr J lite besviken.
- "Mamma, nu är jag lite arg på dig. Detta (tyget) som vi hade i Mölle. Du skulle sy en väska till mig och nu har du sytt en kudde!" Men det gick över när jag förklarade att jag hade mer tyg, så att det ska räcka till en väska också. (han kunde ju inte veta att jag beställt en meter extra efter vår Skånesemester :-) ) Det fina biltyget är inköpt hos Butiken Annalunda


62 x 32 cm mäter denna kudde.
 Av en liten restbit blev det en liten börs/förvaring. Sydde av hörnen, men det är väldigt tunn vadd så den står inte toppenstadigt av sig själv. Får väl lägga i nåt tungt :-) 
16 x 12 cm
PS Oj, trots "finkamera" blev ju bilderna inte speciellt skarpa. Sorry. Ni får låtsas som om ni kisar lite när ni kollar så blir det bättre... Kanske får hålla mig till mobilkameran ändå. 

5 kommentarer:

  1. Tror att Mr J kommer att älska sin kudde urläckert ftyg och finurligt mönster sytt av mamma!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Klart att finaste lille killen skulle ha en sådan fin kudde!
    Storkram//Maja

    SvaraRadera
  3. Finfin kudde och Mr J ser belåten ut.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kudde. Så passande tyger du fått tag på.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar Din design med stoppljusen bredvid alla bilarna!
    En fräck ide´av Dig.

    Dollandesign

    SvaraRadera