måndag 21 oktober 2013

Lego, bilar och sniglar

Fler scrapsremsor har fått komma till nytta. Denna gång är det sk Lego. Det finns en jättefin beskrivning här om hur man kan sy. Eller så gör man som jag. Syr ihop med ögonmåttet, fingerpressar och skär till lite grann innan man syr ihop igen. Funkar fint det med! Har planer på att detta ska bli mitt bidrag till Lappuppropet hos Textilmuseet i Borås. Men ska sy lite till innan det är klart. 
Legosömnad pågår
Min beställning från Butiken Annalunda har kommit. Snabbt och enkelt! Jag slog till på en meter av det tuffa biltyget och så några nya snigelmåttband. Köpte två i somras men de har tagit slut (gett bort det ena och det andra har J lagt beslag på och är numera i två delar...). 
Nu kan jag fortsätta sy på trafikkudden. 
Mer sytt i helgen; kassakvittona har fått en brun bård och väntar nu på flanellbaksida. Tre små förvaringar har blivit mackade, quiltade och fått dragkedja. Nu några sidosömmar innan det blir allt för mycket måndag. Gonatt! 

1 kommentar:

  1. Härlig quilt du sytt Jenny den gillar jag skarpt!!Välkommen till Visa och Berätta,måndag!!Bambikram

    SvaraRadera