söndag 30 december 2012

Textilt arbete

Idag har varit en riktig innedag. Regn från sidan i kombination med hängig kille med minifeber och helkonstiga sovtider i natt gjorde valet enkelt. Vi har kollat Pippi, både "riktiga" och tecknat, jag har agerat Lilla Gubben (ja, gå på alla fyra med Pippi på ryggen), många böcker har vi hunnit med och bad såklart. Och så blev det lite textilt arbete för oss båda. Min son hittar "sin bokstav" på alla möjliga ställen och även sina förskolekompisars. 
- Kolla, Alvins bokstav! Jag klippte ut lite favvobokstäver i kartong och plockade fram lim och miniscraps, inspirerad av detta pyssel. J:et blev tygklätt, men övriga bokstäver fick förbli naturella :-) Tålamodet tog slut nånstans på mitten av J:et, sen kunde inte mamman låta bli att klistra lite mer. 
Innepyssel som minskar minimalt på mini-scrapsen. 

Får se om detta textila mästerverk får sällskap av fler
färgglada kompisar. Kanske ett O, ett H och ett N? 
Jag fick också passat på att skära till några andra scraps; påfyllnad i 2"-rutehögen skadar aldrig. Och sen har jag mackat ena sidan av hexagonväskan. Handquiltar men inser att även om det bara var yttepytte-lite spraylim, så var det nog inte så smart. Hårt som attan att quilta. Jag får väl se det som dagens träning - förutom Lilla Gubben-turerna förstås. 

Kram Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar