tisdag 24 juli 2012

På gång. Och inte.

Har blivit riktigt bra på att ha semester! Skönt att jag har halva kvar. 

Hattar runt lite bland syprojekten. Två steg fram och sen ett gupp och då stopp. Gardin till Johns rum; har börjat projekt förlängning och pausat nånstans i mitten (nej, det är nog bara 30% klart) i väntan på att jag ska ta tag i att leta upp baksidestyg. 

Stjärnan från häromdagen har fått alla spetsar fastsydda nu och kantremsa. Men det passar inte riktigt i mått med övriga delar... Ska ta nya tag nån dag när blodsockernivån och inspirationen är den rätta. 
Oj vad trist det såg ut på mobilbild. Finare i verkligheten tycker jag nog.
Får fota i bättre ljus och med riktig kamera nästa gång. 

Har börjat sy ihop Picnic quilten (mönster från Scrapbasket Sensations). 54 block och det blir 6 st "niorutor". Ser bra ut! 
Nej, jag har inte fotat i badrummet. Vi har vitt golv i hallen... 
Idag startade jag även ett nytt scrapprojekt. Såg en julquilt här och blev lite sugen på att ha det som "emellanvarven-projekt". 2" lappar är utgångspunkten. Ännu består mitt arbete av två block à 3½", så en bit kvar...
Kanske ska jag satsa fullt på färgglada tyger, då blir
dessa 2 provlappar och mitt arbete består då av hittills noll block :-) 
Hoppas på lite badliv kommande dagar - prognosen ser bättre ut än på länge :-) 
Kram Jenny

4 kommentarer:

  1. Härliga saker du har på gång!! Visst är det skönt med semester, men jag måste erkänna att jag längtar till jobbet i alla fall lite ;)
    Mått till quilt 1 har jag hittat här;
    http://quiltville.blogspot.se/2005/06/leaders-enders-whys-and-hows.html
    Scrolla ner en bit så finns den där....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Det ska bli kul att få se din scrapbasket-quilt färdig, så snygga färger.

    SvaraRadera
  3. KÖR HÅRT!!!
    Kul att se dina projekt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fint å se at det er flere enn meg som har ulike prosjekt på gang samtidig. Du får vel finne noen ramme som passer slik at måttene stemmer på stjernene dine. Ser ut til å bli fint. Litt sol og bad passer bra til avveksling. Fortsatt fin sommer. :-)

    SvaraRadera