tisdag 1 mars 2011

Alla goda ting är tre

Tre roliga grejer med posten idag (nåväl, några med Schenker, men ändå).

- ett -
Min vinstkjol från Solig kom med posten idag. Ett härligt vårtecken en kylig dag. Visst är den underbar?
Solig rolig kjol
- två -
Ytterligare ett brev i brevlådan. Vitt tyg från Textilia. Jag fick tips från Maja och har köpt en meter för att testa. Det ser finfint ut. Lite krispigt som utlovat.

- tre -
Och så har jag varit på Statoil och hämtat ett bokpaket. Första gången jag köpt från Adlibris. Anette L tipsade om en bok häromdagen; Scrap-Basket Sensations. Väl inne på webshoppen hittade jag två Kaffe Fassett böcker som jag gärna ville ha. Alla goda ting är som sagt tre!
Tre böcker med förhoppningsvis mängder av inspiration
Imorgon ska jag till jobbet. Slut på föräldraledigheten och back to business för första gången sen oktober 2009. Känns både som alldeles nyss och samtidigt som en evighet sen. Det ska bli kul att börja jobba men trist att inte träffa Mr J hela dagarna. Han kommer att vara med sin pappa så dem går det ingen nöd på. Får se hur mycket tid det blir till symaskinen och bloggen det närmaste.

Nu ska jag kika lite i mina böcker innan det är hög tid att jobba lite på skönhetssömnen.
Kram Jenny

PS - Wivi visade vad som blev över efter att hon fått klart Majas bus-utmaning. Här är mina scraps. Utmaningen är färdig sånär som på en liten detalj. Jag hoppas få klart det hela i veckan och skicka bild till Maja.
Allt som blev över...

5 kommentarer:

  1. Håller helt med om att alla goda ting är tre... kjolen är ljuvlig!! Jag väntar på den boken också, som jag beställt. Den kan ligga för hämtning men så det blir imon... 4 avier... rena julafton
    Lycka till på jobbet igen! Ha en lugn och skön början, glöm inte bort att man har rätt till ställtid!!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Fint avslut på en fin tid hemma ,,,,tror det kommer att gå jätte bra på jobbet,,vem vet snart är du hemma igen....Kramar på dig

    SvaraRadera
  3. Söt kjol och härliga böcker. Det blev inte mycket kvar av dina utmaningsbitar heller, hihi.

    SvaraRadera
  4. Tänk om jag kunde ha en sådan kjol!!!
    Såg att du "sparat på tyget";)
    Tack för tipset. Beställde boken med scraps. KF böckerna ligger här redan!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  5. Hoppas det gått bra på jobbet, och vilka häliga paket du fått med posten! inte varje dag man får sånt :)

    SvaraRadera