söndag 15 december 2013

Lost and found - del 2

Som sagt, när jag städade i syrummet i höstas hittade jag många avstannade WIP. Några av dem har fått några avslutande sömmar etc och blivit klara: 

Först ett gäng provblock av Picnic-blocket från boken Scrapbasked Sensation. Jag insåg att de flesta gick i rosa och lila och kompletterade med några extra så att det skulle räcka till ett pyttetäcke. Hade jag tänkt efter lite före så hade jag satt lila kant runt så hade det kunnat bli mitt lila regnbågstäcke. Men men, lätt att vara efterklok. De flesta tyger är scraps inklusive kanten (som behövdes skarvas lite i hörnen). Mitt "riktiga" picnictäcke är fortfarande en topp och ses här
Pyttetäcke som mäter ca 70 x 55 cm.
Sen har ytterligare en liten regnbågsbörs blivit färdigställd. Denna var tänkt att bli Indigo. "Tänk jeanstyg" var en uppmaning, men när jag googlat lite på färgen sydde jag en ny indigovariant (som ännu är i WIP stadiet om än i slow process). Så denna får gå som blå den med. 
2" rutor blir en smart förvaring. 
Scraps såklart. Flera av dem från Skövde :-)
Och så ett kärt återseende. Mitt allra första bloggalster var just en spelpåse som jag sytt efter mönster i tidningen Fat Quarter nr 2 2010. Jag blev förtjust och satte igång att sy många fler. De ligger i en låda och är olika grad av färdiga. Denna piratvariant behövde bara två sömmar, snöre och änd-tulpaner för att bli klar. Passar ju bra så här drygt 3 år senare när en viss person i familjen befinner sig i "pirat-åldern". Det tydliga mönstret är gjort av Lena P och storlek på påsen är ca 13x17 cm.
Scrapsrutor utgör spelplan.

Pirater in action. 
Jag länkar till Majas scrapsutmaning och inom kort till Evaj's Visa och berätta måndag

1 kommentar:

  1. Härligt Jenny!
    Man/jag blir glad av dina arbeten!
    Naturligtvis har du ny lott!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera