söndag 30 september 2012

Kul gul och lite annat

Syfestival i Borås i helgen och syrran och jag var där. Inte jättemycket sy, men tillräckligt för att göra av med alla mina kontanter jag tagit ut för ändamålet. Nej, inte helt sant, hade faktiskt 16:- kvar när jag kom hem. När jag skulle fota mina inköp och la med ett gult fynd jag gjorde för ett tag sen, insåg jag att det blivit mycket gult det senaste. Gul är kul, inte sant? Batikbitarna passar nog bra till ett av mina nio-rutor-vandrande-block-byten som jag får tillbaka i december. Tror jag, det var ju snart ett år sen jag såg det senast och vad som hänt på vägen ska bli så spännande att se. 
En gul dryg meter inköpt för ett tag sen på Tygkällaren i Kållered, en ny gul meter +
halloween tyg + lila m prickar från Mias quiltbod. Två halvmeter balibatik och
tre 30-cm-are från Happy Quilt. Gröna trådrullar till bilquilten. 

Jättesöta band som jag inte kunde låta bli.
Kommer säkert till någon användning någon gång. 

Lite övriga bra-att-ha-inköp; tröja till John, set för att göra ett
vånings-kak-fat av gamla tallrikar, en påse säkerhetsögon till ev
egentillverkade djur etc och ett par örhängen för endast 25:-
Nu till annat, inte riktigt lika lustfyllt; betala räkningar. 
Kram Jenny

3 kommentarer:

  1. Ja, du vet hur du ska roa dig, Jenny!
    Njuta av tyger och andra fina inköp och sedan toppa det med att betala räkningar;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga inköp, och visst är gult en kul färg!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Får en riktig påminnelse om färgen gul,,den måste också fyllas på här!!kram

    SvaraRadera