lördag 12 november 2011

Quiltdrömmar

Jag är lite av en quilt-fegis. Har väldigt lång ställ-tids-sträcka innan jag kommer till skott på själva quilteriet. Måste ha rätt blodsockernivå och tillräckligt städat på sybordet (alt ockupera matbordet) etc etc rätt förutsättningar, vilket gör att det helt enkelt finns väldigt många oquiltade toppar här hemma. Jag VET att övning ger färdighet, men att ta den kunskapen till handling kan vara nog så knivigt.

Men har jag fått en till grej på att-göra-listan. Jag har senaste tiden kollat in all effektfull quiltning hos Tallgrass Prairie studios. Och senaste kuddens quiltlinjer känns som min grej. Ska sy nåt sånt vilken dag som helst. Ska bara städa lite i syrummet och köpa hem choklad först...
Tänk att raka linjer kan bli så fint! Bild från Tallgrass Prairie Studio.
 Kram Jenny

3 kommentarer:

  1. Håller helt med dig!! Blev också sugen!!Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med om att det är läckert, men jag tror inte att det är nått jag skulle fixa, har så svårt att sy rakt ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint det där ser ut - men håller nog med Lizzan i att det där är nog inte något för mig....jag är dålig på att sy med samma avstånd o rakt ;(
    Tack igen fick du mitt mail?
    Kramis o ha det gott!

    SvaraRadera