onsdag 13 april 2011

Yes till gäss

Evaj har utlottning på en liten trekantig sak. Kolla in snabbt, imorgon drar hon en vinnare. Jag köpte den lilla rackaren, som ska vara toppen när man syr gäss, av Eva när jag träffade henne i Förslöv för några veckor sedan. Har dock inte hunnit prova så mycket ännu.

Det blir inte så mycket sytt här just nu. En del på Lapphexornas utmaning blir det när tid och sylust sammanfaller. Men det kan jag ju inte visa förrän i juni. Inte heller det födelsedagsblock som jag postat till E, som fyller år till helgen. Däremot kan jag väl visa de andra två som gått i väg i mars och april.

Först applikation enligt G's önskelista. Alla G's block kan du se här.

Plommon i blom på snö - har G önskat sig. 

Sen var det hjärt-tema till en annan G. Jag fick en idé från nån quiltförening som jag tyvärr inte hittar namnet på nu. Skriv gärna en kommentar om du vet vilken. Scraps-vänligt och kul var det i alla fall.

Låt hjärtat va med!
 Jag får också tacka för award från Carina. Återkommer!
Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. meget meget flott, nydelige farger i stoffene

    kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina block!
    Har saknat dig, antar att det inte blir mycket fritid nu!
    Kram

    SvaraRadera