söndag 5 december 2010

Afrikatäcke??

Andra advent... snön faller konstant och ligger som blöt, bullig bomull på marken. Ta det lugnt i trafiken!!

Min hexagonsömnad fortskrider så sakterliga. Om jag är iväg och syr tar jag inte med hela biten, utan bara några hexagoner och syr ihop. Sen syr jag på det på "storbiten" när jag kommer hem. När jag la ut det hela på golvet idag såg jag - Afrika!!?? Ha ha, nej detta täcke får allt stanna här hemma. Har ju annat på gång till riktiga Afrika-täcken.

Status 5 dec: Afrika på snedden...
 Förra veckan var det träff med Födelsedagsklubben. Kickoff får man väl säga :-) Vi blir 13 som syr åt varandra, så på sin födelsedag blir det inte mindre än 12 godbitar som trillar in i brevlådan. Det var kul att höra alla önskemål. De skiljde sig åt både i teman och detaljnivåer. Alltifrån exakta måttangivelser och bestämd färg (som i och för sig är en liten utmaning att tolka - fniss) till att ha med ett visst tyg och resten valfritt; mått, teknik, färger. Första födelsedagsbarn som ska få block fyller i mars, så man har ett tag på sig att tänka till. Och sy förstås.

Träffen var hos Pia på Quiltstudion, och förutom fler hexagonmallar fastnade jag för dessa: 

Glada firrar och lite annat bra-att-ha från Quiltstudion
Igår kom detaljer kring Goa Gummors vandrande blockbyte 2011. Man ska ha tänkt ut sitt tema och sytt en eventuell egen omgång med block innan årsskiftet. Mycket tänka nuförtiden alltså... Knak knak. Det blir första gången jag är med i ett vandrande blocksbyte. Kolla in alla fina block som syddes till detta årets byte på Goa Gummors zoomin.

Surfade runt häromkvällen och upptäckte en för mig ny blogg; Margreth på Quiltstudio 22. Fastnade särskilt för en härlig husquilt och en jättefin stolquilt  (och kolla in hennes fina alteljé! Liiiiiite mindre belamrat än i mitt syrum kan man nog säga utan att överdriva). Jag har mailat Margreth och frågat om det är OK att lägga ut en bild här. I avvaktan får ni klicka på länkarna. Gör det!
Dagen efter som Rikstäckets tidning med almanacka för 2011 och då var husbilden med på en av månaderna. Jag har gått med i Rikstäcket igen. Anna i Sandviken hade en fråga på sin blogg huruvida man var medlem eller ej, och då kom jag på att jag inte fått tidningen på länge.... Förmodligen kom inbetalningskortet bort nån gång förra året i "få barn-chocken", men nu är jag alltså medlem igen. Inte en så aktiv sådan, men ändå.

Nej, dags för lite hexagoner i TV-soffan. 
Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar