måndag 7 juni 2010

Kuliga spelpåsar

Premiärinlägg i min zoomin! Tänkte att jag kan svamla ut texten lite mer om jag har en zoomin :-)
I senaste numret av tidingen FQ fanns ett kul och snabbt mönster på en liten spelpåse. Jag har sytt två (parallellt såklart, gäller ju att vara lite effektiv när man har sy-tid) och gillar dem jättemycket! Ska nog börja sy några till. Bra att ha! Och att ge bort.
Spelpåsar sydda efter mönster i FQ nr 2/2010. Ca 13x17 cm.
Till niorutan i den lila påsen och de gröna rutorna i den andra, har jag använt scraps från bytet vi hade på Q&L-listan innan jul. Jag fick så mycket fina kul scraps då! Eller scraps -  jag skulle nog snarare kalla dem "tygbitar".
Undrar vad jag ska använda som spelmarker? Jag är rätt säker på att jag inte kommer hitta nåt kul i knapp-lådan. Någon som har nån bra idé?


PS - jösses vilken jättestor bildtext. Hittar inte var man ändrar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar